האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן אולי לא מה שאתם חושבים'.

איך ריח במשרד משפיע עלינו לטובה/לרעה? המנגנון

ניחוחות באזור העבודה משפיעים על מצב הרוח של העובדים, הביצועים שלהם וההתנהגות שלהם במגוון דרכים, אך זה לא בגלל שהריח עובד עלינו כמו מנגנון של תרופה, במקום זה, הוא פועל בעזרת החוויות שלנו איתו.
כדי שריח ייצור תגובה כלשהיא בכם, תחילה על מוחכם ללמוד לקשר את הריח עם אירוע כלשהוא. ההסבר לדרך זו שבה פועלים ניחוחות על האדם, מבוסס על מושג ידוע הנקרא 'למידה אסוציאטיבית', התהליך שבו אירוע אחד או פריט, מגיעים במוחנו לכדי קשירה עם אחר, בשל נסיון שחווינו.
ברחבי העולם, בחדרי ניתוח פרטיים, עושים שימוש בידע הזה כדי להרגיע אנשים בעזרת ריח יוקרתי לדוגמא, שמיד מתחבר לעולם הפנטזיה ושביעות רצון, כך שרמת החרדה של המטופלים יורדת פלאים.

אנחנו אוהבים ושונאים ריח, עוד לפני הלידה

המחקרים בהם דנו, כאלו שנעשו בקרב ילדים ובאוכלוסיות בינלאומיות, מחזקים את הקביעה שמנגנון האסוסיאציות הוא המוביל אותנו לפרש ריח. בניגוד למנגנון הטעם לדוגמא שנרכש לאחר הלידה, הריח נטמע בנו כבר בשלבי ההריון המוקדמים. מבדיקות שנעשו בקרב נשים שנחשפו לריחות חזקים בזמן ההריון - עשן סיגריות מחד וריח פריחת עץ הדר מאידך - נמצא כי לתינוקות שנולדו הייתה העדפה 'מולדת' וברורה לריחות האלה בהמשך חייהם, קרי הלמידה נעשתה כבר בבטן אימם. יחד עם זאת, הילדות, כתקופה שבא נחשף האדם למגוון רחב של ריחות וניחוחות, היא המשמעותית ביותר בתהליך הקישור בין חוויות ואירועים, לריחות ספציפים.
החוויה שאנו קושרים לריח מושפעת גם מתהליכים היסטורים. במחקר שנעשה בבריטניה ועשור לאחר מכן בארה"ב, בדבר התחושה שריח גורם לאדם לחוש, נבדק הצמח גאולטריה (Wintergreen / אור המדבר). הבריטים, אצלם הניחוח שימש בעיקר לתרופות, ציינו שהריח רע בעינהם. האמריקאים לעומתם, שם הניחוח משמש לסוגי ממתקי מנטה פופלארים, ציינו כי הניחוח נעים להם. הדוגמא הטובה ביותר היא אולי הנסיון של צבא ארה"ב לייצר 'פצצת ריח' - נשק לא קטלני שיועד בעיקר לפיזור מהומות. אך המדענים כשלו עוד בשלבי הניסוי הראשוניים, לא נמצא 'ריח מסריח' בינלאומי, כזה שיוכל להתעלם מהמוצא האתני ולייצר בהכרח תחושה שלילית אצל ההמון המעורב.

פיזור ריח אוטומטי במשרד - חוויה של הצלחה

כשמבינים את מנגנון הפעולה של הריח על האדם ומחברים לאדם חוויה נעימה עם הריח, קל מאד לייצר אצלו תחושה נעימה. קל לנו ליצור אווירה מנצחת, עובדת, עוצמתית - בעזרת חוויה וריח. אם גם אתם נמצאים בסביבת עבודה שהפרודקטיביות ותחושת הנועם חשובות לכם ו/או מפריעות לכם, אתם מוזמנים לפנות למומחי הריח של נוטאסנט ולהתחיל להנות בעבודה.

יתרונות

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

מפיצי ריח של בית מלון / כמו של בית מלון

מפיצי ריח אוטומטים שהחלו את דרכם במקומות כינוס מרובי אורחים כמו בתי מלון, עברו גילגולים רבים במהלך השנים ואיתם גם הגיעה טכנולוגיה מתקדמת לפיזור, איכות החומר המפוזר עלתה וסיכוניו לסביבה נעלמו. עד היום, מפיצי ריח של מלונות נחשבים למכשירי ה Heavy Duty (כמו גם מפיצי ריח לאולמות וחללי ענק, המשלבים...

בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם). הכוח האמיתי של מיתוג הריח או...

מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא...

חיבור בין ריח למותג, הכל על סנס-ברנדינג / Scent Branding למותגים

שיווק ומיתוג של עסק או מוצר עובד על כל החושים שלנו. ראשית, ברמה הויזואלית. המון בתי עסק מנסים ובצדק למשוך את הלקוחות על ידי שימוש בלוגו ייחודי מרתק ובולט לעין. מקדונלד'ס, נייק וקוקה קולה הן דוגמאות מצויינות לכך. כיום המון אנשים ברחבי הגלובוס רואים לנגד עיניהם את הסמל של מקדונלד'ס או קוקה...

בישום אישי - איך ולמה בוחרים ריח בושם ייחודי?

כמה כסף מוציאים ישראלים בכל שנה על בשמים? מסתבר שמדובר ב1.5-2 מיליארד ש"ח בשנה כולל קניות בדיוטי פרי. על פניו סכום דמיוני. הצרכן הישראלי ידוע כאחד שנוהג להצביע ברגליים לטוב או לרע והדבר נכון שבעתיים גם לתחום הפרפומרייה.  

חנות בתל אביב - 5 עצות לפותחים ומשדרגים חנות בתל אביב והמרכז

לא רק עסקי מזון, גם לשאר בעלי חנויות לעתיד באזור תל אביב (/ גוש-דן והמרכז), יש קרב שמתחיל עוד לפני הפתיחה של החנות והוא כולל מאבק בסטטיסטיקות המנבאות שחורות, ב'פינות המתות' של העיר ובקהלי היעד המשתנים. נצלול לתוך סוגי המאבקים האלו ונסייע לכם בתהליך הפתיחה וההכנות להפעלה של עסק / חנות תל...

​המדריך השלם לשיווק על פי ריח

האם יש מישהו מאיתנו שלא נשבה מעולם על ידי ריח חזק? ניחוח מושך של לחמנייה טרייה יכול לגרום לנו בקלות להיכנס למאפייה הסמוכה, ריח מתוק של פרדסים כפי שכתב המשורר, עשוי להחזיר אותנו למחוזות ילדותנו עת היינו רצים ומתחבאים תחת המטעים בכפר או בקיבוץ. ומי לא מכיר או מזהה את אותו ריח חזק המשתחרר מתוך קופסת...