חיבור בין ריח למותג, הכל על סנס-ברנדינג / Scent Branding למותגים

שיווק ומיתוג של עסק או מוצר עובד על כל החושים שלנו. ראשית, ברמה הויזואלית. המון בתי עסק מנסים ובצדק למשוך את הלקוחות על ידי שימוש בלוגו ייחודי מרתק ובולט לעין. מקדונלד'ס, נייק וקוקה קולה הן דוגמאות מצויינות לכך. כיום המון אנשים ברחבי הגלובוס רואים לנגד עיניהם את הסמל של מקדונלד'ס או קוקה קולה שרק עצם הופעתו כבר גורמת להם לרעב או צמא..

סנס ברנדינג - איך צורבים תודעה אצל לקוחות?

פרט לרמה האופטית, העסקים השונים מנסים להיכנס לליבם ולכיסם של הקונים גם דרך שאר החושים כשאחד הבולטים שבהם הוא חוש הריח. כיום כבר ידוע לכל כי ריח טוב ומתאים ישרת אותנו נהדר ככלי שיווקי ומכירתי. כך שהיום מיתוג חוש ריח הוא עוד נדבך חשוב במגוון האפשרויות השיווקיות של כל חנות או בית עסק.

כמובן שלפני שמפזרים את הריח לחלל האויר מתוך מטרה למשוך באף (תרתי משמע) לקוחות פוטנציאליים, יש עוד עבודה לפנינו. חשוב לזהות את טיב המותג או העסק שלנו ולאפיין את קהל היעד - צעירים/בוגרים/גיל הזהב, גברים/נשים וכ'ו..על כן הרבה עסקים כיום משקיעים משאבים רבים במחקרים על מנת לבדוק כיצד הבחירה בריח הספציפי משקפת את האישיות של המותג או במילים אחרות, לומדים איך להתאים את הריח הנכון והאופטימלי לעסק שלנו.

אז מה עושה את הריח לכל כך מיוחד בעולם השיווק?


קודם כל הוא מעורר זיכרונות. מחקרית כבר הוכח שקמפיינים פרסומיים המכילים שימוש בחוש הריח, נצרבים בזכרון פי 100 (נתון מדהים בפני עצמו!) מכל קמפיין אחר המכיל שימוש בשאר החושים - מגע, צפייה או שמיעה.
חנויות בגדי מותגים נוהגות להפיץ ריח חזק ביותר, כך שאותו קונה חוזר הביתה כשבאמתחתו מכנס או חולצה חדשה שעשוייה להשפיע מאוד לא רק על רגשותיו של הקונה כפי שהוכח כבר מדעית, אלא גם על סביבתו הקרובה.

אדם חי שנים בסביבתו של ריח מסויים מבלי היכולת לאתר אותו ולבודד אותו אינדיבידואלית משאר ריחות הסביבה. זה קורה המון בחנויות בגדים, מוצרי טיפוח כמו גם במלונות ובסוכנויות רכבים. מרתקת עוד יותר היא העובדה שעפי זכרון הריח הספציפי, אדם יכול ממש לצוד את אותו הריח המוכר, לזהות אותו בתוך המותג ובסופו של דבר גם להוציא את הארנק ולבצע רכישה.

במיוחד אצל בני הדור הצעיר, קשר רגשי עם מותג מושג לעתים קרובות כשהמוצר הוא בבחינת בלתי ניתן להשגה. וזו למעשה עוד סגולה של חוש הריח כאלמנט שיווקי. מלונות רבים תרים אחר ריח מנצח שיתאים לאופי המקום וייצג אותו נאמנה. כמובן שהניחוח חייב להתלבש כמו כפפה ליד עם הריהוט,התאורה ולובי המלון או כל חלל מרכזי אחר. נעשו על כך לא מעט מחקרים וסקרים. אחד מהם, מעניין במיוחד ופורץ דרך בתחום, נעשה במלון יוקרה בכלכותה, הודו. הוא מצא שקרוב למחצית התיירים ששהו בו, הצביעו על הריח הטוב כגורם מהנה בשהות שלהם במלון.

Scent Branding מבוסס ניסיון ומחקר

ב2006 נערך מחקר שבדק את כוח ההשפעה של ריחות על קניות מבחינה מגדרית. המחקר גילה כי הן נשים והן גברים נוהגים לבלות זמן ארוך יותר ואף לקנות יותר בחנויות בהן נישא ניחוח המזוהה עם המותג. עוד מצא המחקר כי העדפת ריח היא תלויית סביבה, גיאוגרפייה ותרבות. מחקר נוסף שנערך 4 שנים מאוחר יותר התמקד בחנויות נעליים. תוצאותיו היו די חד משמעיות. 84 אחוז מהלקוחות עפי אותו מחקר, נטו לקנות נעליים או אהבו יותר את הנעליים בסביבה מבושמת מותאמת. יתרה מכך, אותם משתתפים במחקר הביעו נכונות לקנות את אותו מוצר בסביבה הריחנית גם במחיר יקר ב10-15 אחוז מהסכום המקורי שלו.
שימוש מושכל בחוש ריח כאסטרטגיית מכירה משולב בשימוש עם יתר החושים מוכח כיעיל ביותר. הניראות של המותג ,כמו גם התחושה הפיזית שהוא מעורר כשנוגעים בו, יוצרים מערכת רגשות חזקה של הלקוח כלפי המותג.

מכאן שרמזים חושיים משפיעים מאוד על העדפות והחלטות הצרכן. קל וחומר כשמדובר בחוש הריח.

רוצים גם אתם להנות מהיכולת להעניק ללקוחות חוויה חיובית שתיצרב בזיכרון? פנו אלינו ונסייע לעסק/מותג שלכם לבחור את הריח המושלם והיעיל ביותר עבורכם.

יתרונות

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן...

מפיצי ריח של בית מלון / כמו של בית מלון

מפיצי ריח אוטומטים שהחלו את דרכם במקומות כינוס מרובי אורחים כמו בתי מלון, עברו גילגולים רבים במהלך השנים ואיתם גם הגיעה טכנולוגיה מתקדמת לפיזור, איכות החומר המפוזר עלתה וסיכוניו לסביבה נעלמו. עד היום, מפיצי ריח של מלונות נחשבים למכשירי ה Heavy Duty (כמו גם מפיצי ריח לאולמות וחללי ענק, המשלבים...

בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם). הכוח האמיתי של מיתוג הריח או...

מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא...

בישום אישי - איך ולמה בוחרים ריח בושם ייחודי?

כמה כסף מוציאים ישראלים בכל שנה על בשמים? מסתבר שמדובר ב1.5-2 מיליארד ש"ח בשנה כולל קניות בדיוטי פרי. על פניו סכום דמיוני. הצרכן הישראלי ידוע כאחד שנוהג להצביע ברגליים לטוב או לרע והדבר נכון שבעתיים גם לתחום הפרפומרייה.  

חנות בתל אביב - 5 עצות לפותחים ומשדרגים חנות בתל אביב והמרכז

לא רק עסקי מזון, גם לשאר בעלי חנויות לעתיד באזור תל אביב (/ גוש-דן והמרכז), יש קרב שמתחיל עוד לפני הפתיחה של החנות והוא כולל מאבק בסטטיסטיקות המנבאות שחורות, ב'פינות המתות' של העיר ובקהלי היעד המשתנים. נצלול לתוך סוגי המאבקים האלו ונסייע לכם בתהליך הפתיחה וההכנות להפעלה של עסק / חנות תל...

​המדריך השלם לשיווק על פי ריח

האם יש מישהו מאיתנו שלא נשבה מעולם על ידי ריח חזק? ניחוח מושך של לחמנייה טרייה יכול לגרום לנו בקלות להיכנס למאפייה הסמוכה, ריח מתוק של פרדסים כפי שכתב המשורר, עשוי להחזיר אותנו למחוזות ילדותנו עת היינו רצים ומתחבאים תחת המטעים בכפר או בקיבוץ. ומי לא מכיר או מזהה את אותו ריח חזק המשתחרר מתוך קופסת...