מפיצי ריח לעסקים בשירות מחלקות השיווק והמכירות האמנות שמאחורי הפצת ניחוחות אוטומטית

שיווק עסק או מוצר באמצעות הפצת ריחות מכוונים הוא דבר נפוץ ומקובל כבר עשרות שנים. זהו תחום בפני עצמו שהולך ומתפתח ואף מתרחב עם השנים. היכולת לקלוע בול עם ניחוח התואם בדיוק את קהל היעד שלכם הופכת ונעשית יותר ויותר מאתגרת עבור משווקים. יש לכך מספר סיבות. קודם כל, בסביבה אחת מתערבבים לרוב פריטים, מוצרים ורהיטים הנוגעים למספר קבוצות אוכלוסייה. לילדים, לנשים, לגברים, לקהל צעיר ולקהל מבוגר. על כן היום יותר מתמיד, על משווקים באמצעות ניחוחות מסויימים, להיות חכמים ולנסות להמציא את הגלגל כל פעם מחדש.

שיווק והגדלת מכירות בעזרת ריח

חלק מהקסם הטמון בשיווק על ידי שימוש בחוש ריח, הוא הרגש החזק שהוא מותיר אצל המבקרים באותה חנות או סביבת מכירה. לפעמים הגבול הוא דק מאוד בין פיתוח רגש חיובי כלפי העסק או המוצר מצד הצרכן ובין השארת טעם (או ריח במקרה זה) רע אצל הלקוח ואז הנזק גדול לאין שיעור מהתועלת. 

לכן כשמתחילים במלאכה, כדאי ללכת על ניחוחות מסורתיים שאינם חזקים מדי על מנת ללכת על בטוח ככל שניתן ולא לעורר אנטגוניזם מצד הלקוחות. חלק גדול מהמשאבים בתחום מופנה כיום לטובת מחקר ולא בכדי. אם ניקח בחשבון שהיום חלק גדול מהרכישות מתבצע אונליין,  הדבר עוד חשוב שבעתיים - לדעת כיצד לפגוע במדוייק במטרה ולצוד את הלקוחות באופן מושכל ומתוחכם. מחקרים הכוללים בין היתר סקרים, נותנים לרוב אינדיקצייה מהימנה על איך ריח מסויים נתפס אצל קבוצות אוכלוסייה שונות. 

למשל שנהב, עשוי להעיד על שגשוג וגם על מותרות ואפילו חומרנות ועל כן בחנויות מותגים אקסקלוסיביות של בגדי גברים, הוא עשוי לשמש כקלף מנצח. חנויות ענק נוהגות להתיז ניחוחות דוגמת שמנים שונים בתוך הבגד על מנת שהמוצר יקושר אוטומטית ואסוציאטיבית על ידי הלקוח עם משהו עוצמתי ועשיר. גם התת מודע של הצרכן עובד כאן שעות נוספות מאחר וריח לטוב ולרע מציף זכרונות מחוויות עבר וזהו עוד נדבך חשוב שצריך להתחשב בו כשנכנסים למלאכת השיווק החושי ומה שהופך את המחקר ליותר ויותר רלוונטי וקריטי להצלחה.

השפעת ריח טוב בחנות/בעסק על הלקוחות

אצל הרבה בעלי חיים ובפרט כלבים, חוש הריח הוא המפותח ביותר ללא עוררין. אצל בני אדם זה לא בהכרח המצב , אבל היכולת לגרות את חוש הריח גם באמצעות חושים אחרים - הצגת מוצר בצורה חזותית אטרקטיבית ובולטת, מתן אפשרות ללקוח למשש את הצמר הנעים ממנו עשוי המעיל או הסוודר לדוגמא, שימוש במוזיקה מותאמת לסביבת העסק ולקהל היעד..  - כל אלה יוצרים אצל הלקוח תחושת שייכות ואמפתיה כלפי העסק והמותג ומציפים אצלו רגשות חיוביים כלפיהם. 

בתחום האופנה מאוד מקובל לעשות שימוש בריחות חתימה אישיים עבור מותגים. יש לזה אפקט משמעותי ומכריע על הצרכן הן מההיבט הרגשי והן מההיבט הקוגנטיבי. כך למעשה המותג מקבל זהות וחותמת כוללת שבאים לידי ביטוי על ידי צריבתו בזיכרון וקשירתו אסוציאטיבית במוח עם חוויות חיוביות. בפן הרגשי הוא גורם לצרכן לחוש בנוחות . שני הדברים האלה גם יחד, גורמים ללקוח גם לשהות יותר זמן בסביבת החנות ולהנות מכך וגם בסופו של דבר, להוציא את הארנק ולבצע רכישה.

יש ניחוחות מסויימים שהם ממש חלק מתעודת הזהות של עסק מסויים. לדוגמא, במכוני ספא וטיפוח מופצים על פי רוב ריחות של שמנים ארומטיים דוגמת לבנדר הנחשב גם למרגיע מאוד. מה שמאוד תואם סביבת מכוני ספא ועיסוי שרוצה לשדר קלילות ורוגע.

בישום חכם - טעויות טיפשיות. ממה כדאי להיזהר בהצבת מבשמים אוטומטים?

הזול הוא היקר - עסקים קטנים למשל, הרבה פעמים נופלים במקום הזה. מקומות בהם נעשה שימוש במטהרי אויר רגילים הרבה פעמים מפספסים את המטרה ואת קהל היעד הצרכני שלהם. זאת מכיוון שריחות אלה נוטים להתפוגג מהר והלקוחות יהיו תמיד הראשונים לזהות זאת. כשאותו ריח שאמור להיות מזוהה עם העסק על שלל מוצריו, ישנה סבירות גבוהה שריחות אחרים באותה סביבת מכירה, למשל במרכזי קניות צפופים, ישתלטו ויהיו דומיננטיים ולרוב זה לא יהיה סימן טוב לבאות. לכן פיזור זול של ניחוחות ללא תכנון מתאים, מונע מהמשווקים שליטה על זהות הריח וכמובן גם על עוצמתו.

תפסת מרובה לא תפסת - האם מיתוג העסק על ידי שימוש בבישום יקר הוא ערובה להצלחה? לא ממש. לפעמים דווקא בישום יקר ומופרז בניחוח שאינו תואם את זהות העסק וסביבת המותג, עלול להיות לרועץ. מטהרי אויר למיניהם אינם מאוזנים כימית בדרך כלל ועל כן אם תרצו להשתמש במכשירי או מכונות התזה שכאלה, רצוי לחקור היטב אודות איכותם והשירות הנלווה להם. כדי לספק רמת ניטרול ובישום מקצועית, יש לשכור שירותים של בעל מקצוע מיומן שידע להתאים עבור סביבת העסק שלכם את הניחוח המושלם שיתפזר בצורה אחידה ואפקטיבית בחלל ויהיה מדוייק מבחינת עוצמתו (ריח לא חלש ולא חזק מדי) - אל מול המטרות העסקיות (מכירות, משיכת קהל, התייעלות עסקית וכד').

חוסר התאמה - כל עסק וכל חנות שונים במהותם האחד מהשניועל כן מה שעשוי לעבוד נהדר במקום אחד, עלול להרחיק לקוחות במקום אחר. לדוגמא, שילוב בין ניחוחות יכול להיות דבר מבורך כשמדובר בחנויות ענק וברשתות גדולות אך יהיה פחות יעיל בחנויות קטנות, שם צריך לבחור ממש בקפידה את סוג הארומה שתלווה ותזוהה עם הסביבה ובריכוז לא גבוה במיוחד על מנת לשפר את חויית הקנייה של הלקוח ולא להעיק עליו.

חנויות (ומשרדים) צריכים לפעול אסטרטגית מתוך מקום של איזה ניחוח ימשוך יותר לקוחות ובאיזה טכניקה כדאי להשתמש על מנת לגרום להם להתקרב ולהיכנס בכלל לתוך החנות. הריח שמשך פנימה, הוא לא בהכרח הריח שנשתמש בו כדי להאריך/לקצר זמן עד למכירה ולא בהכרח זה שהינו הריח הבלעדי של המותג/מוצר/עסק.

התאמה בין העסק/חנות/מותג לבין ריח בבישום אוטומטי

ישנם ריחות שמזוהים עם מין מסויים כמו גם עם מעמד חברתי כלכלי, גיל ועל כן הבחירה והעדפה של ניחוח מסויים על פני אחר הרבה פעמים נעוצה בשיקול הזה. ריחות וניל וקינמון לדוגמא הם ריחות חמים שמנעימים מאוד את שהות הלקוחות בחלל מסויים ובמיוחד במקומות צפופים ועמוסים, מהם הרבה פעמים מנסה הצרכן דווקא להתרחק. 

ריח של כותנה משרה על המריחים אותו שלווה ומחקרים שנעשו בעניין מצאו חד משמעית את הקשר הישיר בין הריח לבין תחושת רוגע ונוחות של צרכנים בסביבת הקנייה מה שגם גרם באופן ישיר להגדלת המכירות במקום. 

מותגים המזוהים עם סביבה עתירת אנרגייה יכילו לרוב ניחוחות מפירות הדר כמו לימון, תפוז, אשכוליות וכו'. בחנויות תכשיטים למיניהם מופצים ניחוחות פרחוניים יותר דוגמת יסמין, ורד וגרדניה. אלה מחברים את המותג עם משהו מתוק, אקזוטי וטהור. הכל כמובן על פי הניחוח הספציפי הייחודי שנבחר או השילוב שבין הניחוחות הפרחוניים. 

בחנויות שמזוהות (כמו גם מוצריהן) עם בריאות וסביבה ירוקה, סביר שניתקל בריחות ירוקים כמו עלי בזיליקום ומרווה, נענע ודשא טרי. 

בבשמים חדשים המושקים ניתן להבחין בהרבה מקרים בריחות פירותיים שהוכחו גם מחקרית כמרגיעים כמו אגס, אפרסק ושזיף. אלה מאוד נפוצים בכל סביבת מכירה שמדברת ומשדרת אופנה.

חנויות לכלי בית למשל מאופיינות בניחוחות כמו קרמל, דבש, קפה ושוקולד כי אלה משרים תחושת חום, רוגע, נעימות וביתיות שמזוהים מאוד עם כל מטבח ביתי.

שיווק באמצעות פיזור מכוון של ריחות בסביבת העסק שלכם הוא כבר לא מותרות של עסקי ענק בלבד. הוא מצריך המון מחשבה. איך אתם תופסים את העסק שלכם ואיך תרצו שייתפס בעיני הלקוחות. מה הייחודיות שלו? מה הוא משדר? איזה זכרונות חיוביים תוכלו לעורר אצל הצרכנים בבואם אליכם?

כיום טכנולוגייה חכמה לפיזור ריחות הינה דבר שבנמצא. אחת מהחברות המובילות בעולם בתחום המיתוג באמצעות ריח ובתחום הבישום האוטומטי היא נוטא-סנט (notascent.co.il) אתם מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר ולקבל ייעוץ ראשוני ללא תשלום על ידי אחד ממומחי הריח המנוסים שלנו.

יתרונות שימוש במפיצי ריח

ריח טוב בעסק / בחנות / במשרד - אסטרטגיית היציאה שלכם מתחילה באף

בימים שבהם כל המשק הישראלי או לפחות חלקו הארי, מנוטרל ומושבת מפאת ההשבתה וההתסגרות של העובדים וסגירת העסקים שנועדו לצמצם את אפשרות ההדבקה בוירוס קוביד-19 (קורונה), כל שנותר לבעלי עסקים לנהל, זו את אסטרטגיית היציאה מהמשבר הכבד. בעזרת תכנון נכון ובחירת כלים מועילים להגדלת מכירות,...

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן...

מפיצי ריח של בית מלון / כמו של בית מלון

מפיצי ריח אוטומטים שהחלו את דרכם במקומות כינוס מרובי אורחים כמו בתי מלון, עברו גילגולים רבים במהלך השנים ואיתם גם הגיעה טכנולוגיה מתקדמת לפיזור, איכות החומר המפוזר עלתה וסיכוניו לסביבה נעלמו. עד היום, מפיצי ריח של מלונות נחשבים למכשירי ה Heavy Duty (כמו גם מפיצי ריח לאולמות וחללי ענק, המשלבים...

בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם). הכוח האמיתי של מיתוג הריח או...

מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא...

חיבור בין ריח למותג, הכל על סנס-ברנדינג / Scent Branding למותגים

שיווק ומיתוג של עסק או מוצר עובד על כל החושים שלנו. ראשית, ברמה הויזואלית. המון בתי עסק מנסים ובצדק למשוך את הלקוחות על ידי שימוש בלוגו ייחודי מרתק ובולט לעין. מקדונלד'ס, נייק וקוקה קולה הן דוגמאות מצויינות לכך. כיום המון אנשים ברחבי הגלובוס רואים לנגד עיניהם את הסמל של מקדונלד'ס או קוקה...

בישום אישי - איך ולמה בוחרים ריח בושם ייחודי?

כמה כסף מוציאים ישראלים בכל שנה על בשמים? מסתבר שמדובר ב1.5-2 מיליארד ש"ח בשנה כולל קניות בדיוטי פרי. על פניו סכום דמיוני. הצרכן הישראלי ידוע כאחד שנוהג להצביע ברגליים לטוב או לרע והדבר נכון שבעתיים גם לתחום הפרפומרייה.  

חנות בתל אביב - 5 עצות לפותחים ומשדרגים חנות בתל אביב והמרכז

לא רק עסקי מזון, גם לשאר בעלי חנויות לעתיד באזור תל אביב (/ גוש-דן והמרכז), יש קרב שמתחיל עוד לפני הפתיחה של החנות והוא כולל מאבק בסטטיסטיקות המנבאות שחורות, ב'פינות המתות' של העיר ובקהלי היעד המשתנים. נצלול לתוך סוגי המאבקים האלו ונסייע לכם בתהליך הפתיחה וההכנות להפעלה של עסק / חנות תל...