חנות בתל אביב - 5 עצות לפותחים ומשדרגים חנות בתל אביב והמרכז

לא רק עסקי מזון, גם לשאר בעלי חנויות לעתיד באזור תל אביב (/ גוש-דן והמרכז), יש קרב שמתחיל עוד לפני הפתיחה של החנות והוא כולל מאבק בסטטיסטיקות המנבאות שחורות, ב'פינות המתות' של העיר ובקהלי היעד המשתנים. נצלול לתוך סוגי המאבקים האלו ונסייע לכם בתהליך הפתיחה וההכנות להפעלה של עסק / חנות תל אביבית, בעזרת 5 עצות מכריעות לבעלי עסקים בהתחשב במחיריה, אופיה ותכולתה של העיר העברית הראשונה תל-אביב.
 

תל אביב - עיר ללא חפיפה

בתל אביב מתחלפות חנויות, מסעדות, בתי קפה ואפילו חנויות קונספט (פופ-אפ STORE) וזכייני רשתות יציבות לכאורה, בקצב מהיר מהרגיל. אם זו 'פינה מתה' באבן גבירול שתושבי האזור הוותיקים יודעים לספר שכל עסק שנפתח בה כשל במהירות גדולה מקודמו, או עסק שבנוי על תנועת עוברים ושבים וקיבל קיר מפחוני הפיגומים של הרכבת הקלה מול חלון הראווה המאובק והמוסתר שלו - בתל אביב קשה לשרוד כחנות מצליחה. מנתונים סטטיסטים עולה שהרוב המכריע של מסעדות לדוגמא, לא ישרדו את השנה השנייה לפעילותן בתל אביב. מה הגורמים לכך? איך אפשר להיערך ולפתור אותם מראש?

דגשים בבחירות מיקום לחנות בתל אביב והמרכז:

זה לא סוד ואפילו אחד הדברים הראשונים שמלמדים בבתי ספר למנהל עסקים, המיקום מכריע. אם החנות שלכם בנויה כמו בדוגמא הנ"ל על תנועת לקוחות אגבית, אתם חייבים לבחור באזור שוקק ולא תעשייתי. אם העסק שלכם הוא אולפן הקלטות, לא תוכלו לעשות את זה באמצע רחוב 'אזרחי' רגיל והבחירה דווקא באזור תעשייתי תהיה הגיוניות וזולה יותר, מספר דגשים חשובים לבחירת מיקום לחנות בתל אביב:
1. בזמן תהליך הבחירה, בדקו כמה שיותר תכניות עירוניות לפיתוח האזור. דעו מראש על אתגרים ויתרונות באזורכם.
2. התעניינו אצל בעלי עסקים באזור - כנסו לחנויות שלהם ותחקרו. חלקם (ברגע שתשכנעו אותם שאינכם נציגי מס הכנסה) ישמחו לשתף בבעיות או יתרונות השכירות, התנאים, הקהל הפוטנציאלי והאופי של המקום. נתונים אלו לא כתובים בשום אתר ולא מתועדים בצורה מסודרת בשום דרך. הם שווים זהב עבורכם.
3. קחו בחשבון את עלויות האבטחה, ביטוח, ארנונה ונסיעות/חניה הכרוכים במיקום ומשתנים עם החלפתו.

דוגמאות לבחירת אזורים לעסקים / חנויות בתל אביב והמרכז:

חנות אופנה - 
של רשת? בגדי יוקרה? גן העיר, בקניונים ורחובות ראשיים במרכז/צפון העיר. 
סחורה מיובאת? על גבול יפו. בדרום תל אביב.
מסעדה - 
בונים על תנועה? באזורים הפופולריים כמו התחנה, שוק הפשפשים ומתחם כיכר רבין.
מסעדת שף מושכת קהל? בפינה ציורית של נווה צדק, ביפו על קו המים, על גג גורד שחקים נחשב.
ציוד דייג - 
סוף דיזינגוף/בן יהודה או בקצה אזור המלונות של תל אביב בואכה יפו.
יש לכם משלוחים לכל חלקי העיר? תוכלו 'להתמרכז' אך זכרו שהתנועה האגבית שם לא תגיע.

תל אביבים, נעים להכיר - חובה לנתח

קהל היעד כמו בכל מהלך שיווקי וקמפיין פוליטי, מכריע את המסר, העצמה, התכיפות והמטרות של הפרסום והחשיפה. הכירו את קהל היעד שלכם והתאימו את החנות אליו בצורתה, בצבעיה ובמסרים שעולים מהעימוד והעיצוב שבה.
קהל יעד זו הגדרה שנועדה להבהיר לנו ולעובדים איתנו, מי הוא 'הלקוח הפוטנציאלי הממוצע'. לקייטנת מחשבים לילדי כיתות א', הקהל אינו ילדים, אלא אימהות ואבות שמחפשים בגוגל ובסביבת המסגרת החינוכית של הילד את השירות לקראת החופש הקרוב.
מסעדת פועלים סינית יכולה למשוך קהל ישראלי ותיירים רבים, אך אם אופיה הוא 'בייתי', כדאי לה להיות ממוקמת באזורי המגורים של העובדים הזרים (החוקיים כמובן) מסין.

כך תיצרו יתרון תחרותי על חנויות אחרות בעיר תל אביב ובמרכז:

1. אחרי שבחרתם מיקום מושלם, עשיתם חלק גדול מהעבודה. הבנתם את קהל היעד שלכם, יצרתם בדמיונכם את ה'לוק' הכללי של החנות וכבר שקללתם את ההוצאות הצפויות.
2. גששו אצל בעלי עסקים ומיזמים באזור הפתיחה של החנות, נסו לעניין אותם בשיתופי פעולה.
3. תנו הזדמנות שווה ואפילו מתעדפת לתושבי האזור הקרוב ליהנות מהשירות החדש שלכם בחנות.
4. מתגו את עצמכם בנראות, במסר ובריח. לריח בחנות יש כאמור ארסנל עצום של יכולות:
א. למשוך קהל מסוים למטרה מסוימת.
ב. לעודד רכישה/שהות.
ג. לייעל תפוקת עובדים.
ד. לחקוק חוויה נעימה.
ה. להחזיר לקוחות.

מעוניינים להסתייע במומחי הריח שלנו למתג ולפזר ניחוח נעים ולא פולשני גם בחנות שלכם? התייעצו איתנו עכשיו >>

יתרונות

איזה מפיץ ריח צריך בחנות? בלובי הבניין / למשרד / למסעדה או לכל עסק שרוצה למשוך לקוחות?

איך בוחרים פתרון ניטרול/בישום והפצת ריח חשמלי? באילו מערכות משתמשים ועבור איזה מותגים ועסקים המיתוג בריח מסייע בהגדלת השורה התחתונה? על ההבדלים בין פיצי ריח זולים למערכות פיזור אוטומטיות מקצועיות, הצורך, היתרונות והיכולת שלנו לעזור לכם בבחירת המושלמת של מערכת הפצה.  

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן...

מפיצי ריח של בית מלון / כמו של בית מלון

מפיצי ריח אוטומטים שהחלו את דרכם במקומות כינוס מרובי אורחים כמו בתי מלון, עברו גילגולים רבים במהלך השנים ואיתם גם הגיעה טכנולוגיה מתקדמת לפיזור, איכות החומר המפוזר עלתה וסיכוניו לסביבה נעלמו. עד היום, מפיצי ריח של מלונות נחשבים למכשירי ה Heavy Duty (כמו גם מפיצי ריח לאולמות וחללי ענק, המשלבים...

בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם). הכוח האמיתי של מיתוג הריח או...

מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא...

חיבור בין ריח למותג, הכל על סנס-ברנדינג / Scent Branding למותגים

שיווק ומיתוג של עסק או מוצר עובד על כל החושים שלנו. ראשית, ברמה הויזואלית. המון בתי עסק מנסים ובצדק למשוך את הלקוחות על ידי שימוש בלוגו ייחודי מרתק ובולט לעין. מקדונלד'ס, נייק וקוקה קולה הן דוגמאות מצויינות לכך. כיום המון אנשים ברחבי הגלובוס רואים לנגד עיניהם את הסמל של מקדונלד'ס או קוקה...

בישום אישי - איך ולמה בוחרים ריח בושם ייחודי?

כמה כסף מוציאים ישראלים בכל שנה על בשמים? מסתבר שמדובר ב1.5-2 מיליארד ש"ח בשנה כולל קניות בדיוטי פרי. על פניו סכום דמיוני. הצרכן הישראלי ידוע כאחד שנוהג להצביע ברגליים לטוב או לרע והדבר נכון שבעתיים גם לתחום הפרפומרייה.