בישום מותגים ושיווק באמצעות ריח - אפקט ה Wow

תוצאות הניסויים בריח לחיזוק מותגים ומשיכת לקוחות, מראות בבירור שאפשר להשיג לקוחות מרוצים שזוכרים את המותג/שירות שלכם יותר ממותגים אחרים, לזמן ארוך ומהותי יותר.
 

למה ריח מושך?  אפקט ה Unforgettable + Wow

בעולם העסקי-תחרותי של ימנו, ייצור חוויה בלתי נשכחת ביחד עם חיבור רגשי של הלקוחות, היא מטרה קריטית בכדי לזכות באמונם - וכספם - של נאמני המותג. פתיחת חבילה שהגיע בדואר, כניסה לאולם תצוגה או חנות המלווים בריח ייחודי ואיכותי, מסייעים ליצר את ההפתעה ואפקט ה Wow.
ריח הוא החוש הרגשי/עצבי ביותר מכל החושים. על ידי שימוש בניחוח, מותגים יכולים לתקשר עם לקוחות במישור רגשי ועמוק וכתוצאה מכך לייצר יותר חוויות הנחקקות בזיכרון - אפקט ה Unforgettable.

שימוש במפיצי ריח אוטומטים - יתרון תחרותי לחנות/למשרד ולכל מותג

ניחוח מותאם, יכול למשוך לקוחות חדשים, להגביר מכירות, להגביר אחוזי המרת צופה-קונה והרחבת רמת ועומק ההכרה של המותג ושביעות רצון של הלקוחות.
שיווק באמצעות ריח ('ארומה מרקטינג') הוא תהליך שרק סופו הוא בדמות מפזר ריח אוטומטי שדואג לבישום קבוע בחלל המיועד למכירה/עבודה. התהליך כולל ניתוח ואיפיון למטרות, צרכים ואופי החברה/מותג/חנות - הזהות, המסרים השיווקיים, התכווננות לקהל יעד וחיזוק הערכים הפנים ארגוניים בהתאם לממצאים.
לריח יש את היכולת העוצמתית להשפיע על התנהגות ולייצר 'טריגרים' של זכורות כמעט בצורה מיידית. כאשר ריח משולב ביחד עם 'מפתחות שיווק' מקובלים מקבילים, הוא מאדיר את יכולת החקיקה ומניח תשתית חכמה ליחסים ארוכי טווח עם הלקוחות.

איך ריח בחנות/במסעדה או כזה המשויך למותג משפיע עלינו?

מקובל לחשוב על פי ניסויים שנעשו ברחבי העולם כי ריח אחראי לעד 75% מהרגשות שלנו במהלך היום. הקשר הקרוב שבין חלקי הקליטה והעיבוד של הריח בגופנו ומוחנו הוא הכוח המוביל את עוצמת הריח בתהליכי שיווק וחיזוק מותגים.
קולטני ריח באף, קושרים ישירות למוח, למקומות הקשורים לזכורות ורגשות. זו הסיבה שריח יכול לסייע לאדם 'לנסוע בזמן' לזכרון או רגש מסוים בתוך שניות מחשיפה אליו.

התוצאה של שיווק בריח/בישום אוטומטי במשרדים, מסעדות ועסקים הבנויים על תנועת לקוחות:

התוצאות הן כאמור לקוחות מרוצים יותר, שזוכרים את המותג/שירות שלכם למשך זמן ארוך יותר ובצורה הרבה יותר מעמיקה וסמויה מן העין.
לקוחות שיכנסו לחנות עם ריח נעים, יזכרו את הכניסה לחנות, את המותג ואת השירות בצורה ברורה יותר. כל אלו ימשכו אותם בפועל לאותו מקום וייצרו אצלם חוויה רגשית עמוקה.
שילוב של ריח עם שיטות שיווק ברורות מקבילות - עיצוב, המסר השיווקי/ערכי, מיקום, יכולות ויראליות ועוד - מחזקים את יכולת השיווק של העסקים המשתמשים בבישום וארומה-מרקטינג ומגדילים את השורה התחתונה.

יתרונות

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן...