למה ריח מושך? אפקט ה Unforgettable + Wow
בעולם העסקי-תחרותי של ימנו, ייצור חוויה בלתי נשכחת ביחד עם חיבור רגשי של הלקוחות, היא מטרה קריטית בכדי לזכות באמונם - וכספם - של נאמני המותג. פתיחת חבילה שהגיע בדואר, כניסה לאולם תצוגה או חנות המלווים בריח ייחודי ואיכותי, מסייעים ליצר את ההפתעה ואפקט ה Wow.
ריח הוא החוש הרגשי/עצבי ביותר מכל החושים. על ידי שימוש בניחוח, מותגים יכולים לתקשר עם לקוחות במישור רגשי ועמוק וכתוצאה מכך לייצר יותר חוויות הנחקקות בזיכרון - אפקט ה Unforgettable.
שימוש במפיצי ריח אוטומטים - יתרון תחרותי לחנות/למשרד ולכל מותג
ניחוח מותאם, יכול למשוך לקוחות חדשים, להגביר מכירות, להגביר אחוזי המרת צופה-קונה והרחבת רמת ועומק ההכרה של המותג ושביעות רצון של הלקוחות.
שיווק באמצעות ריח ('ארומה מרקטינג') הוא תהליך שרק סופו הוא בדמות מפזר ריח אוטומטי שדואג לבישום קבוע בחלל המיועד למכירה/עבודה. התהליך כולל ניתוח ואיפיון למטרות, צרכים ואופי החברה/מותג/חנות - הזהות, המסרים השיווקיים, התכווננות לקהל יעד וחיזוק הערכים הפנים ארגוניים בהתאם לממצאים.
לריח יש את היכולת העוצמתית להשפיע על התנהגות ולייצר 'טריגרים' של זכורות כמעט בצורה מיידית. כאשר ריח משולב ביחד עם 'מפתחות שיווק' מקובלים מקבילים, הוא מאדיר את יכולת החקיקה ומניח תשתית חכמה ליחסים ארוכי טווח עם הלקוחות.
איך ריח בחנות/במסעדה או כזה המשויך למותג משפיע עלינו?
מקובל לחשוב על פי ניסויים שנעשו ברחבי העולם כי ריח אחראי לעד 75% מהרגשות שלנו במהלך היום. הקשר הקרוב שבין חלקי הקליטה והעיבוד של הריח בגופנו ומוחנו הוא הכוח המוביל את עוצמת הריח בתהליכי שיווק וחיזוק מותגים.
קולטני ריח באף, קושרים ישירות למוח, למקומות הקשורים לזכורות ורגשות. זו הסיבה שריח יכול לסייע לאדם 'לנסוע בזמן' לזכרון או רגש מסוים בתוך שניות מחשיפה אליו.
התוצאה של שיווק בריח/בישום אוטומטי במשרדים, מסעדות ועסקים הבנויים על תנועת לקוחות:
התוצאות הן כאמור לקוחות מרוצים יותר, שזוכרים את המותג/שירות שלכם למשך זמן ארוך יותר ובצורה הרבה יותר מעמיקה וסמויה מן העין.
לקוחות שיכנסו לחנות עם ריח נעים, יזכרו את הכניסה לחנות, את המותג ואת השירות בצורה ברורה יותר. כל אלו ימשכו אותם בפועל לאותו מקום וייצרו אצלם חוויה רגשית עמוקה.
שילוב של ריח עם שיטות שיווק ברורות מקבילות - עיצוב, המסר השיווקי/ערכי, מיקום, יכולות ויראליות ועוד - מחזקים את יכולת השיווק של העסקים המשתמשים בבישום וארומה-מרקטינג ומגדילים את השורה התחתונה.