בישום אוטומטי - שאלות ותשובות על מיתוג בריח ופיזור ריח בעסקים

סביבות מבושמות הוכחו כמפחיתות טעויות הקלדה של עובדים, משפרות את התפיסה של איכות המוצר אצל לקוחות מבקרים, מגדילות את כוונות וסל הקנייה ומאריכות את זמן השהות בקרב הצרכנים. כמו כן, ניכרת עליה בנכונות של הצרכנים לשלם מעבר למכיר ה'מעוגן' (המחיר שנתפס כסביר בעיניהם).
הכוח האמיתי של מיתוג הריח או מיתוג בריח, הוא היכולת הייחודית ליצור קשרים רגשיים מיידיים, חזקים ומובחנים מול הלקוחות, במיוחד כשברקע יש פיתויים והצעות דומות. הסיבה לכך היא שניחוח ייחודי יכול לעורר זיכרון או רגש גם אם הוא רק ב'תת הכרה' שלנו. אדם יכול להיות מושפע מכ 10,000 גווני ריח שונים. ריכזנו 5 עובדות ומסקנות מרכזיות לבעלי עסקים ומותגים לקראת תהליכי בישום אוטומטי ו/או מיתוג באמצעות ריח.

1. אנשים נשארים עד 44% יותר בעסקים שמריחים טוב.

האם העסק שלכם משיג את זה? ריח נעים של עוגיות אפויות או לחם אפוי, ריח של נעלי עור או נעלי התעמלות חדשו, ניחוח הבושם המפתה מרחף מעל רצפת המכירה. ניחוחות קמעונאיים הם דבר יחסית חדש ואין לזלזל בחשיבותם בתהליכי שיווק.. בבדיקה שנעשתה בקרב מלונות ריץ' (ע"י חברת מחקר הניחוחות 'ניחוח 360') התגלה כאמור ש 44% מהלקוחות, העדיפו, נאשרו יותר ונמשכו לעסקים שהריחו טוב.

2. איך הריח שומר על פעילות עסקית טובה יותר?

ריח כאמור יכול לעורר תגובה רגשית. כאשר העוררות מתבצעת בתזמון ובמינון הנכונים, ניתן לכוון לרגשות חיוביים, אושר ושביעות רצון. מחקרים מראים שיפור של עד 40% במצב הרוח, כאשר הריח נתפס בעיני המריח כ'טוב'. אנשים נוטים לבלות זמן ממושך יותר במקומות עם ריח טוב, בגלל תחושת הנוחות. לניחוחות שונים, יכולות המרצה, איזון, הרגעה וכן יצירת לחץ.

3. התאמת הריח למשימה, קובעת את רמת ההצלחה.

יש ניסויים מרתקים בניחוחות שונים על קהלי יעד שונים. חנות מכולת בפריז לדוגמא, דיווחה על עליה של 5% במכירות לחמים, מאז שהפיצה בפינה הרלוונטית ריח מאפים טרי באופן קבוע. בחברת ניהול נכסים גילו שהנכסים המוצגים באזור מבושם בריח של דירה חדשה, נמכרים ב 7% יותר מנכסים שלא זכו להגשה המיוחדת בפני הלקוחות.

4. האם אפשר להגזים עם בישום אוטומטי?

יש כזה דבר ריח מותג חזק מדי או שגוי? בהחלט! הגזמה כמו בכל דבר, עלולה ליצור אפקט הפוך - דחייה מהמותג/שירות, זמן שהות קצר יותר בעסקים, הקטנת סל הקניות וכד'. יש נתיב ישיר בין קולטני הריח שלנו לבין החלק הרגשי במוח, מספיקים רק חלקיקי בישום מעטים כדי לבצע את הפעולה הרצויה והגזמה בהם, כאמור רק משבשת את המסרים החיובים שעוברים אל וממוחנו. בתי קולנוע רבים ברחבי העולם מפזרים ניחוחות פופקורן כדי למשוך קהל ולייצר את האווירה הנעימה והמוכרת לו, אך אולמות VIP מפזרים ניחוחות שונים לחלוטין כדי לחמוק מהתדמית ההמונית, ולייצר אווירה יוקרתית.

5. יש דוגמא לטעות בשימוש בריח?

מבלי לפגוע בחברות ומותגים בישראל כמובן, נדבר רק על מספר סניפי אברקומבי ופיץ' (Abercrombie & Fitch) שנפוצים בבירות אירופה ומייצגים מותג יוקרתי, יקר הנחשב לאיכותי ומבוקש. יחד עם זאת, האווירה החשוכה, המוזיקה החזקה והריח האגרסיבי של בושם יומיומי המפוזר בחנות הרשת, קולעים בדיוק לקהל הצעיר, אך דוחים ומרחיקים מהחנויות קהל מבוגר יותר. זו דוגמא לבישום שמכוון למטרה מאד מסוימת, אך גם במקביל מחמיץ בגדול מטרות משנה ואת המוטיב המרכזי של ניחוח מכוון - הנעמת זמן המבקרים.

אם יש לכם עסק, חנות, משרד, אולם או מותג שאתם רוצים 'לעטוף' בריח מושך, משפר יעילות ומדגיש יתרונות, כדי להעביר מסר שיווקי ולהגדיל את השורה התחתונה - נשמח לייעץ. פנו עכשיו למומחי הריח של נוטאסנט ותהנו מהתאמה אישית למטרות, לתקציב ולתנאי השטח אצלכם.

יתרונות

פועלים על סמך מחקרים וידע

ריח סביבתי יכול לבוא לידי שימוש על מנת להמחיש, להעצים או לבדל שירותים. כך למשל, אפילו שאין קשר בין חנויות נייק לריח פרחים, נמצא במחקרים נשערכו בחנויות הרשת (Mitchell et al. 1995 - McClure, 1992, Spangenberg et al., 1996) שלקוחות מוכנים לקנות יותר נעליים ולשלם יותר עבורן אם הם נמצאים באיזור מדידה עם...

יצירת יתרון יחסי

פיזור ריח נעים בצורה מכוונת, גורם לתשומת לב של לקוחות ומבקרים יוצר אווירה מיוחדת בסביבת הקניה, יוצר תחושה חיובית אחרי הקניה, גורם להעלאת שביעות רצון הלקוחות, גורם להגדלת זמן שהות בסביבת הקניה, גורם להעלאת מצב הרוח של הלקוח ולחוויית קניה חיובית וכך גם משיג קידום מכירות ותחושת אמון ובטחון כלפי החברה....

מילה על הניחוחות שלנו

נוטא מציעה למותג/חנות/משרד או כל חלל אחר הדורש ניטרול ריחות ופיזור ניחוחות נעימים, את מאגר הריחות הגדול בישראל ובעולם, עם למעלה מ 2000 סוגי ניחוחות, המאפשרים ליועצי החברה המיומנים והמקצועיים שלנו, להרכיב את הריח המתאים ביותר לעסק שלך. ניחוחות המיוצרים בחברת האם 'ריימה' מכילים רכיבים...

ניחוח הוא עוצמה וכוח

מי מסוגל להישאר אדיש לניחוח מפתה של קפה ומאפה טרי? ריח של קפה בבוקר יכוללה רים מהמיטה אפילו אלה שסוגרים את נודניק בשעון המעורר 20 פעמים ברצף. וריח מאפה טרי יוצרת חושת תאבון במידי- אלה דוגמאות הכי נפוצות של השפעת הריח על בני אדם.. האם שמתם לב, כי ריח של אננס וקוקוס מעבירים את המחשבות שלנו לכיוון...

ניחוח פותח שער להצלחה

כיצד ריח משפיע בצורה כל כך עוצמתית על התפיסה האנושית? האף שלנו בלתי משוחד, מה שאנחנו מריחים משפיע עלינו חזק יותר ממה שאנו רואים או שומעים. לאף שלנו נכנסות מולקולות קטנטנות של ריח שמגרות כ -20 מיליון תאים עצביים. הם מתרגמים את הריח לאותות חשמליים שמשודרים למוח וגורמים שם לתגובה. העניין מתרחש בגלל...

השוואת מערכות ריח חכמות

מי הוא מפיץ הריח הטוב ביותר לבית? למשרד? לחנות ולאולמות ענק? התשובות בטבלת ההשוואה שערכנו עבורכם

בשנים האחרונות היכולת שלנו לשלוט באווירה בעזרת ניטרול ריחות לא נעימים ופיזור מחושב של ריח מסוים, הפכה למקובלת במגוון תחומי יישום:

האם ריח משפר תפקוד בעבודה? פיזור ניחוח ב'אופן ספייס' למען העובדים והשורה התחתונה

במחקר שהתפרסם לאחרונה ב'סיינטיפיק אמריקאן' בדבר התייעלות עסקית, שיפור תפקוד בעבודה והקשר לריח הסובב את העובדים, רייצ'ל הרץ, סייעת לפרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת 'בראון', מספקת לנו את התשובה הבאה - 'התשובה הקצרה היא כן', לריח יש השפעה על כל אלו, 'אבל הסיבות לכך, הן...

מפיצי ריח של בית מלון / כמו של בית מלון

מפיצי ריח אוטומטים שהחלו את דרכם במקומות כינוס מרובי אורחים כמו בתי מלון, עבור גילגולים רבים במהלך השנים ואיתם גם הגיעה טכנולוגיה מתקדמת לפיזור, איכות החומר המפוזר עלתה וסיכוניו לסביבה נעלמו. עד היום, מפיצי ריח של מלונות נחשבים למכשירי ה Heavy Duty (כמו גם מפיצי ריח לאולמות וחללי ענק, המשלבים...

מיתוג חכם - איך ריח של מותג משפיע על צרכנים

אחד החושים המפותחים ביותר אצל כל יצור חי, הוא חוש הריח. בין אם מדובר בבע"ח, שאצל חלקם חוש זה, מסייע ומועיל עשרות מונים ממראה עיניים. ובין אם מדובר בבני אדם. נכון להיום חוש הריח שוב חוזר לבמה של עולם השיווק ובגדול, כי השימוש בחושים האחרים כל כך עמוס בנסיונות 'להגיע אלינו'. הריח הוא ללא...